آرشیو مرداد ماه 1400

پلتفرم يكپارچه باشگاه مشتريان ايران

باشگاه مشتري چيست و چرا مديريت باشگاه مشتري باعث افزايش فروش مي‌شود؟

۲ بازديد

كلوپ مشتري برنامه‌اي است كه درازاي وفاداري مشتري به شركت (كه در خريد آشكار مي‌شود) به گروه خاصي از مشتريان از مشتريان فعلي شركت مزايايي مي‌بخشد. تصادفي نيست كه در جهان امروزه اين برنامه‌ها را برنامه‌هاي وفاداري مي‌نامند. مزايا را مي‌توان به‌صورت كوپن، محصولات رايگان، مزاياي قابل دريافت در شركت‌هاي ديگر و موارد ديگر ارائه داد. يك باشگاه مشتريان، مشتريان را به خريد مستمر از كسب‌وكار شما (چه يك تجارت فيزيكي يا يك وب‌سايت تجارت الكترونيكي) ترغيب مي‌كند.

 

 

منبع: باشگاه مشتريان

باشگاه مشتريان چيست؟

۲ بازديد

 

 

درواقع ايده باشگاه مشتري اولين بار در اواخر دهه 1970 در ايالات‌متحده شكل گرفت. هواپيمايي آمريكا هنگامي‌كه برنامه Frequent Flyer (AAdvantage) خود را راه‌اندازي كردند، يك شركت پيشگام در زمينه باشگاه‌هاي مشتري بود. ريشه‌هاي اين برنامه در اواخر دهه 1970 بود، زماني كه دولت ايالات‌متحده با تصويب قانون مقررات زدايي هواپيمايي گام‌هايي را براي كاهش موانع خطوط هوايي ناشي از مقررات فدرال (مانند تعيين كرايه‌ها، مسيرها و ساير موارد) برداشت. به‌عنوان يك نتيجه مستقيم از مقررات زدايي، رقابت افزايش يافت و شركت‌هاي هواپيمايي به دنبال پيشرفت‌هايي بودند كه به آن‌ها امكان افزايش سهم خود در بازار را بدهد. در ماه مه 1981، خطوط هوايي آمريكا گامي را ايجاد كرد كه باعث ايجاد اين تفاوت عمده شد و باشگاه مشتريان خود را راه‌اندازي كرد كه به مسافران اين امكان را مي‌دهد كه مقدار مايلي كه سفركرده‌اند را جمع كرده و آن‌ها را با بليط هواپيما و ساير مزايا عوض كنند. اين رويداد با گسترش كسب‌وكارها و بالا گرفتن رقابت در بين برندهاي مختلف در ايران، چند سالي است عضو جدانشدني كسب‌وكارهاي بزرگ و حتي فروشگاه‌ها و مجتمع‌هاي تجاري شده.

 

 

منبع: باشگاه مشتريان